Polityka Prywatności MSD

W związku z tym, że korzystasz z usług oferowanych przez MSD Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Poniżej znajdziesz informacje, dlaczego i jak to robimy. Dowiesz się o przysługujących Ci prawach oraz o tym, jak dbamy o ochronę Twoich danych.

  1. Kim jesteśmy i jak się z nami skontaktować?
  2. Jakie dane przetwarzamy?
  3. W jakich celach i na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane osobowe?
  4. Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
  5. Komu przekazujemy twoje dane?
  6. Twoje prawa
  7. Transfer danych poza EOG
  8. Bezpieczeństwo danych osobowych
  9. Zmiany polityki prywatności
  10. Pliki cookie oraz podobna technologia

1. KIM JESTEŚMY I JAK SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ?

1.1. MSD Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-867) przy ul. Chłodnej 51, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000180490, NIP 9512098811, REGON 01562160900000, jest administratorem Twoich danych osobowych (dalej Administrator) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), w związku z korzystaniem przez Ciebie z naszych witryn internetowych: msd.pl, hpv.pl, msddlalekarzy.pl, customerlink.pl (dalej łącznie jako Serwisy).

1.2. Danymi osobowymi są informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

  • 1.3. Kontakt z nami jest możliwy:
  • 1.3.1. pod adresem: ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa;
  • 1.3.2. za pośrednictwem poczty elektronicznej: msdpolska@merck.com;
  • 1.3.3. pod numerem telefonu: (48 22) 549 51 00;
  • 1.3.4. za pośrednictwem formularzy kontaktowych dostępnych w ramach poszczególnych Serwisów.

1.4. Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, którym jest Jacques Potgieter. Możesz się z nim skontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych pod adresem e-mail: DPOPoland@merck.com lub formie korespondencji tradycyjnej na nasz adres podany powyżej.

1.5. Jesteśmy częścią grupy MSD, znanej jako Merck w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Z globalnym programem ochrony prywatności grupy MSD możesz zapoznać się tutaj. Z kolei treść Globalnej Polityki Ochrony Prywatności w Internecie oraz Globalnej Polityki Dotyczącej Śledzenia w Internecie znajdziesz tutaj oraz tutaj.

2. JAKIE DANE PRZETWARZAMY?

2.1. Zakres danych, jakie przetwarzamy, zależy od tego, jakie informacje podasz nam Ty w związku z korzystaniem z Serwisów. Zbieramy dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o Twojej aktywności w Serwisach.

3. W JAKICH CELACH I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

3.1. O ile poniżej nie wskazano inaczej, podawanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże czasami może być konieczne do celów związanych ze świadczeniem usług na Twoją rzecz, np. niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy lub do udzielenia odpowiedzi na skierowane zapytanie. To oznacza, że ich niepodanie może niekiedy stanowić podstawę do odmowy zawarcia umowy lub udostępnienia Ci określonej funkcjonalności, bądź do podjęcia przez nas kroków w celu rozwiązania ewentualnej sprawy.

KORZYSTANIE Z SERWISÓW

3.2. Kiedy przeglądasz treści w naszych Serwisach, także jako gość, możemy zbierać informacje o Twojej aktywności za pomocą plików cookie. Dodatkowo w Serwisach wykorzystujemy również inne technologie, np. sygnalizatory www (ang. web beacons), które stanowią małe elementy graficzne, znane także jako „piksele śledzące”. Są one używane razem z plikami cookie do identyfikacji naszych użytkowników i ich zachowań. Pozwala nam to poprawnie wyświetlać Ci treści w Serwisach, analizować i poprawiać nasze usługi oraz docierać do Ciebie z dopasowanymi informacjami.

3.3. W tym zakresie nie gromadzimy jednak o Tobie informacji, które bezpośrednio Cię identyfikują, takich jak Twoje imię i nazwisko czy numer telefonu. Możemy natomiast wykorzystywać:

  • 3.3.1. dane o urządzeniu – takie jak wersja systemu operacyjnego oraz unikalne identyfikatory; nazwa sieci, z której korzystasz; Twój adres IP; ustawienia języka urządzenia, marka i typ urządzenia, system operacyjny i wersja urządzenia, typ i wersja przeglądarki oraz informacje o oprogramowaniu dotyczące urządzenia, takie jak czcionki, strefa czasowa systemu i przeglądarki, dostępne formaty wideo i audio;
  • 3.3.2. dane o aktywności w Serwisie – zbieramy informacje dotyczące Twojej aktywności w Serwisach, a wśród nich informacje o stronach, z których trafiasz do nas, datę każdej wizyty, wyniki Twoich wyszukań, Twoje interakcje z  treściami zamieszczonymi w danym Serwisie, czas trwania Twojej wizyty, a także kolejność, w jakiej odwiedzałeś poszczególne sekcje danego Serwisu.

3.4. Rodzaje cookies oraz możliwość zarządzania przez Ciebie zgodą na ich wykorzystanie opisaliśmy w sekcji 10 niniejszej Polityki (PLIKI COOKIE ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA).

3.5. Twoje dane osobowe pozostawione w Serwisach lub przez Ciebie podane (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies czy innych podobnych technologii) przetwarzamy:

  • 3.5.1. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Ci przeglądania danego Serwisu i korzystania z jego funkcjonalności – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • 3.5.2. w celu personalizowania treści, dostosowania usług i ich udoskonalania – podstawą prawną przetwarzania jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na poprawie jakości świadczonych usług oraz doświadczeń związanych z korzystaniem z Serwisów poprzez dostosowywanie treści do preferencji użytkowników;
  • 3.5.3. w naszych celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
  • 3.5.4. w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6  ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw;
  • 3.5.5. w naszych celach marketingowych – podstawą prawną przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W zakresie związanym z wykorzystaniem narzędzia Facebook Custom Audience, Twoje dane osobowe będą przetwarzane w związku z naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającym na prowadzeniu marketingu bezpośredniego. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych znajdziesz w sekcji MARKETING poniżej.

Konto Użytkownika

W ramach niektórych Serwisów, umożliwiamy ich użytkownikom założenie konta użytkownika. Jeżeli zakładasz konto w danym Serwisie, podczas rejestracji poprosimy Cię o podanie danych osobowych oznaczonych w formularzu rejestracyjnym jako obligatoryjne. Są one niezbędne do utworzenia i obsługi Twojego konta oraz udostępnienia Ci usług i funkcjonalności oferowanych w ramach konta. Podanie pozostałych danych jest fakultatywne.

3.6. W związku ze świadczeniem na Twoją rzecz usługi prowadzenia konta, przetwarzamy Twoje dane osobowe w następujących celach:

  • 3.6.1. w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w danym Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • 3.6.2. w naszych celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
  • 3.6.3. w celu personalizowania treści, dostosowania usług i ich udoskonalania – podstawą prawną przetwarzania jest nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na poprawie jakości świadczonych usług oraz doświadczeń związanych z korzystaniem z Serwisów poprzez dostosowywanie treści do preferencji użytkowników;
  • 3.6.4. w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw;
  • 3.6.5. w naszych celach marketingowych – podstawą prawną przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W zakresie związanym z wykorzystaniem narzędzia Facebook Custom Audience, Twoje dane osobowe będą przetwarzane w związku z naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającym na prowadzeniu marketingu bezpośredniego. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych znajdziesz w sekcji MARKETING poniżej.

OBSŁUGA ZGŁOSZEŃ DZIAŁAŃ NIEPOŻĄDANYCH

3.7. Zbieramy dane, które przekazujesz nam za pośrednictwem formularzy zgłoszenia działań niepożądanych. Dane zebrane za pomocą tych formularzy przetwarzamy w celu monitorowania bezpieczeństwa i jakości produktów leczniczych.

3.8. Podanie danych osobowych przez osoby zobowiązane do dokonywania zgłoszeń niepożądanych działań produktów leczniczych jest obowiązkowe i wynika z przepisów Ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne oraz innych przepisów prawa.

3.9. Dane Osobowe zgromadzone w związku z otrzymaniem zgłoszenia działania niepożądanego będą przetwarzane

  • 3.9.1. w celu wypełnienia przez nas obowiązków wynikających z art. 36e ust. 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne oraz realizacji interesu publicznego w zapewnieniu bezpieczeństwa produktów leczniczych – podstawą prawną przetwarzania danych jest obowiązek prawny administratora (art. 6 ust.1 pkt c RODO) oraz niezbędność ze względu na zapewnienie wysokich standardów jakości i bezpieczeństwa produktów leczniczych lub wyrobów medycznych art. 9 ust. 2 pkt i) RODO).

OBSŁUGA INNYCH ZGŁOSZEŃ I FORMULARZY KONTAKTOWYCH

3.10. Zbieramy dane, które przekazujesz nam za pośrednictwem poczty e-mail, korespondencji tradycyjnej oraz wszelkiego rodzaju formularzy kontaktowych. Dane osobowe uzyskane z formularzy kontaktowych przetwarzamy wyłącznie w celu identyfikacji nadawcy oraz udzielenia odpowiedzi.

3.11. W przypadku kontaktu telefonicznego lub mailowego zbieramy wszystkie informacje, które zdecydujesz się przekazać podczas rozmowy lub w trakcie korespondencji z naszymi przedstawicielami.

3.12. W związku z obsługą zgłoszeń, wniosków i reklamacji przekazywanych przez dostępne kanały kontaktu, w tym przez formularz kontaktowy, przetwarzamy Twoje dane:

  • 3.12.1. w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania oraz w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie – podstawą prawną przetwarzania danych obowiązkowych jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na udzielaniu odpowiedzi na kierowane do nas zapytania dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej; w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  • 3.12.2. w celu obsługi reklamacji – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • 3.12.3. w celu obsługi wniosków podmiotów danych – podstawą prawną przetwarzania danych jest obowiązek prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. c w zw. z art. 12-21 RODO);
  • 3.12.4. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez użytkowników.

KORESPONDENCJA E-MAILOWA I TRADYCYJNA

3.13. W przypadku kierowania do nas za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej korespondencji niezwiązanej z usługami świadczonymi na Twoją rzecz lub inną zawartą z Tobą umową, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.

3.14. Podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do nas w związku z naszą działalnością gospodarczą.

3.15. Przetwarzamy jedynie dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy korespondencja. Całość korespondencji jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej danych osobowych (oraz innych informacji) i ujawniana jedynie osobom upoważnionym.

KONTAKT TELEFONICZNY

3.16. W przypadku kontaktowania się z nami drogą telefoniczną, w sprawach niezwiązanych z zawartą umową, świadczonymi usługami lub zgłoszeniem działań niepożądanych, możemy żądać podania Twoich danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której dotyczy kontakt. Podstawą prawną jest w takim wypadku nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na konieczności rozwiązania zgłoszonej sprawy związanej z prowadzoną przez nas działalnością gospodarczą.

MARKETING

3.17. Przetwarzamy Twoje dane osobowe, w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na prowadzeniu różnego rodzaju działań analitycznych oraz statystycznych, jak również związanych z marketingiem bezpośrednim naszych usług i produktów leczniczych na adres e-mail (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną).

3.18. W celu realizowania działań marketingowych, w niektórych przypadkach wykorzystujemy profilowanie. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych dokonujemy oceny wybranych czynników dotyczących użytkowników w celu analizy ich zachowania lub stworzenia prognozy na przyszłość. Pozwala to na lepsze dopasowanie kierowanych do Ciebie treści do Twoich indywidualnych preferencji i zainteresowań.

3.19. Twoje dane osobowe przetwarzamy również w celu zwiększenia przydatności materiałów marketingowych przez ich dostosowanie i personalizację według Twoich preferencji lub zainteresowań, zgodnie z udzielonymi przez Ciebie dobrowolnymi odpowiedziami na pytania w naszych kwestionariuszach i ankietach.

3.20. Jeśli posiadasz aktywne konto w portalu Facebook, będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu wyświetlania Ci naszych materiałów marketingowych w Twoim koncie na portalu Facebook (w związku z korzystaniem przez nas z narzędzia Facebook Custom Audience); w tym celu, w przypadku braku sprzeciwu, Twój zaszyfrowany adres e-mail zostanie przekazany do administratora portalu Facebook.

3.21. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe również w celu przesyłania informacji handlowej – podstawą prawną przetwarzania jest w tym przypadku nasz prawnie uzasadniony interes polegający na prowadzeniu marketingu bezpośredniego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w związku wyrażoną przez Ciebie zgodą na otrzymywanie informacji handlowych. W zakresie związanym z wykorzystaniem narzędzia Facebook Custom Audience, Twoje dane osobowe będą przetwarzane w związku z naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającym na prowadzeniu marketingu bezpośredniego.

PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE

3.22. Jeśli odwiedzasz nasze profile w mediach społecznościowych (np. Facebook, LinkedIn, X), przetwarzamy Twoje dane osobowe. Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania Cię o naszej aktywności i promowania różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów. Przetwarzamy wyłącznie te dane, które udostępniasz jako publiczne w danym portalu społecznościowym.

3.23. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez nas w tym celu jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na promowaniu własnej marki.

UWAGA: Powyższa informacja nie dotyczy przetwarzania danych osobowych przez administratorów poszczególnych serwisów.

WEBINARY

3.24. Jeśli zapisujesz się i bierzesz udział w jednym z naszych wydarzeń online, pozyskujemy Twoje dane osobowe niezbędne dla organizacji danego wydarzenia.

3.25. Takie dane osobowe są przez nas przetwarzane w celu identyfikacji jako uczestnik wydarzenia, kontaktu z Tobą oraz obsługi udziału w wydarzeniu. Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

3.26. Twoje dane osobowe będą przetwarzane także w celach statystycznych. W tym przypadku podstawą przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz w celu poprawy jakości organizowanych wydarzeń.

3.27. Wydarzenia online mogą być nagrywane – w każdym przypadku zostaniesz poinformowany o tym fakcie, w szczególności w komunikacie wyświetlonym w ramach narzędzia wykorzystanego przez nas do organizacji wydarzenia online. Nagrania mogą zostać udostępnione uczestnikom wydarzenia. Podstawą przetwarzania jest w tym przypadku Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

REKRUTACJA

3.28. Jeśli uczestniczysz w prowadzonych przez nas procesach rekrutacyjnych, oczekujemy, że przekażesz nam swoje dane osobowe (np. w CV lub życiorysie) jedynie w zakresie określonym w przepisach prawa pracy. W razie, gdy przesłane aplikacje będą zawierać dodatkowe dane, wykraczające poza zakres wskazany przepisami prawa pracy, ich przetwarzanie będzie oparte na Twojej zgodzie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wyrażonej poprzez jednoznaczną czynność potwierdzającą, jaką jest przesłanie przez Ciebie dokumentów aplikacyjnych.

3.29. Twoje dane osobowe są przez nas przetwarzane:

  • 3.29.1. w przypadku, gdy formą zatrudnienia jest umowa o pracę – w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, związanych z procesem zatrudnienia, w tym przede wszystkim kodeksu pracy – podstawą prawną przetwarzania jest ciążący na nas obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami prawa pracy);
  • 3.29.2. w przypadku, gdy formą zatrudnienia jest umowa cywilnoprawna – w celu prowadzenia procesu rekrutacyjnego – podstawą prawną przetwarzania danych zawartych w dokumentach aplikacyjnych jest podjęcie działań przed zawarciem umowy na Twoje żądanie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
  • 3.29.3. w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji w zakresie danych niewymaganych przepisami prawa ani przez nas, a także dla celów przyszłych procesów rekrutacyjnych – podstawą prawną przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO);
  • 3.29.4. w celu weryfikacji Twoich kwalifikacji i umiejętności, innego rodzaju weryfikacji, jeśli ma to zastosowanie na danym stanowisku (background screening) oraz ustalenia warunków współpracy – podstawą prawną przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na weryfikacji kandydatów do pracy oraz określeniu warunków ewentualnej współpracy;
  • 3.29.5. w celu ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw.

3.30. W zakresie, w jakim dane osobowe są przetwarzane w oparciu o wyrażoną zgodę, możesz ją wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. W przypadku wyrażenia zgody dla celów przyszłych procesów rekrutacyjnych, dane osobowe usuwane są nie później niż po upływie dwóch lat – o ile wcześniej zgoda nie została wycofana.

3.31. Podanie danych w zakresie określonym w art. 22(1) kodeksu pracy jest wymagane – w przypadku zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę – przez przepisy prawa, w tym przede wszystkim przez kodeks pracy, zaś w przypadku zatrudnienia w oparciu o umowę cywilnoprawną – przez nas. Konsekwencją niepodania tych danych jest brak możliwości rozpatrzenia Twojej kandydatury w procesie rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.

4. JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

4.1. Czas przetwarzania Twoich danych zależy od celów, dla których je wykorzystujemy, oraz podstawy prawnej ich przetwarzania. Aby ustalić odpowiednie okresy przechowywania i usuwania danych osobowych, wzięliśmy też pod uwagę ich zakres, ilość, charakter i wrażliwość oraz potencjalne ryzyko szkody.

4.2. Twoje dane będziemy przetwarzać tak długo, jak będzie to niezbędne, aby zrealizować przedstawione powyżej cele, dla których je zebraliśmy.

4.3. W odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w związku z rekrutacją, w związku z ochroną naszych praw, dane przetwarzamy przez okres do 3 lat od zakończenia procesu rekrutacyjnego.

USUWANIE DANYCH OSOBOWYCH

4.4. Twoje dane usuniemy bezpowrotnie dopiero wtedy, gdy nie będą one potrzebne do żadnego celu przetwarzania.

4.5. Niektóre Twoje dane możemy usunąć później od innych. Może tak się zdarzyć, gdy nie będziemy już ich potrzebować do realizacji jednego celu przetwarzania, ale wciąż będą niezbędne w innym celu.

ZAMKNIĘCIE KONTA W DANYM SERWISIE

4.6. Możesz usunąć swoje konto w serwisie, wysyłając mail na adres msd_cee@merck.com. Gdy zamkniesz konto samodzielnie, utracisz dostęp do swoich danych w ramach aktywnego konta. Możesz mieć dostęp do tych danych wyłącznie, jeśli skorzystasz z prawa dostępu do danych, a my nadal będziemy je przetwarzać. Informacje, jak skorzystać z prawa dostępu do danych, znajdziesz w dalszej części Polityki.

4.7. My też możemy zamknąć Twoje konto na zasadach określonych w regulaminach danego Serwisu. W takim wypadku także utracisz dostęp do swoich danych w ramach aktywnego konta, ale będziesz mógł skorzystać z prawa dostępu do danych i innych przysługujących Ci praw.

PO ZAMKNIĘCIU TWOJEGO KONTA W DANYM SERWISIE

4.8. Po zamknięciu Twojego konta usuniemy z niego dane osobowe najszybciej, jak to będzie technicznie możliwe. Zrobimy to najpóźniej po 1 miesiącu. Przez ten czas możemy przetwarzać te dane tylko w dwóch celach:

  • 4.8.1. aby wypełniać obowiązki, które wynikają z prawa (np. aby odpowiedzieć na Twoje żądanie dotyczące danych osobowych),
  • 4.8.2. aby chronić nasz uzasadniony prawnie interes (np. aby zwalczać nadużycia lub dochodzić roszczeń i bronić się przed nimi).

5. KOMU PRZEKAZUJEMY TWOJE DANE?

5.1. Przekazujemy Twoje dane innym podmiotom, aby zapewnić Ci jak najlepsze usługi albo kiedy mamy taki obowiązek prawny. W szczególności są to podmioty, które wspierają nas w świadczeniu usług tj. w szczególności dostawcy usług technologicznych oraz analitycznych. Wszystkie osoby, które mają dostęp do Twoich danych są to osoby, którym taki dostęp jest niezbędny do wykonania określonych działań.

  • 5.1.1. Grupa Kapitałowa MSD – możemy przekazywać Twoje dane innym spółkom z grupy kapitałowej MSD, których lista jest dostępna tutaj. Spółki te pomagają nam ulepszać nasze usługi, wspierać klientów, prowadzić analizy biznesowe, zapewniać bezpieczeństwo i wykrywać nadużycia. Przekazanie danych może być niezbędne, abyś mógł korzystać z naszych usług.
  • 5.1.2. Podmioty trzecie świadczące usługi – korzystamy z usług podmiotów trzecich, które pomagają nam utrzymywać i dostarczać określone rozwiązania związane z naszymi usługami. To np. dostawcy odpowiedzialni za obsługę systemów informatycznych, podmioty świadczące usługi księgowe, podmioty świadczące usługi prawne, agencje marketingowe, podmioty świadczące dla nas usług rekrutacyjne lub weryfikacji. Podmioty te przetwarzają dane zgodnie z naszymi instrukcjami, wyłącznie w zakresie przez nas wskazanym.
  • 5.1.3. Dostawcy usług marketingowych i analitycznych – aby ulepszyć nasze usługi, czasem udostępniamy informacje o Tobie takim dostawcom jak Google czy Meta. Pomagają nam oni analizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Serwisów, i wspierają nasz marketing online. Więcej informacji znajdziesz w rozdziale 10 oraz 11.
  • 5.1.4. Organy nadzorcze i inne organy publiczne – możemy być także zobowiązani do udzielenia określonych informacji organom władzy publicznej, na potrzeby prowadzonych przez te organy postępowań, w szczególności w zakresie zgłoszeń działań niepożądanych. W takim wypadku informacje są udzielane wyłącznie, jeśli istnieje ku temu właściwa podstawa prawna.

6. TWOJE PRAWA

6.1. Przysługują Ci następujące prawa: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania swoich danych, żądania usunięcia danych, żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych.

6.2. Masz też prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z naszym prawnie uzasadnionym interesem, a także – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).

6.3. Jeśli Twoje dane osobowe przetwarzane są przez nas na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody, masz prawo do jej wycofania w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

6.4. W celu wykonania wyżej wymienionych praw, skontaktuj się z nami mailowo pod adresem e-mail: DPOPoland@merck.com lub za pomocą danych kontaktowych wskazanych w pkt 1.3 powyżej.

6.5. Jeśli masz wątpliwości odnośnie zgodności z prawem przetwarzania Twoich danych osobowych przez nas, przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. TRANSFER DANYCH POZA EOG

7.1. Przekazujemy dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy to konieczne. Zapewniamy ochronę na poziomie wymaganym przez RODO. W tym celu:

  • 7.1.1. współpracujemy z podmiotami przetwarzającymi dane w państwach, wobec których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą zapewnienie odpowiedniego stopnia ochrony danych;
  • 7.1.2. stosujemy standardowe klauzule umowne wydane przez Komisję Europejską;
  • 7.1.3. stosujemy wiążące reguły korporacyjne, które zatwierdził właściwy organ nadzorczy.

7.2. Możesz poprosić o dodatkowe informacje na temat przekazywania danych poza EOG i uzyskać kopię przyjętych środków ochrony, pisząc do nas na adres DPOPoland@merck.com lub na nasz adres korespondencyjny.

8. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

8.1. Na bieżąco prowadzimy analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez nas w sposób bezpieczny – zapewniając przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Dbamy o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.

8.2. Podejmujemy wszelkie niezbędne działania, by także nasi podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na nasze zlecenie.

9. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

9.1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja polityki została przyjęta i obowiązuje od 23 września 2024 r.

10.1. Pliki cookie to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim urządzeniu, gdy korzystasz z serwisów internetowych. Zapamiętują m.in. Twoją wizytę i ustawienia. Pełnią rozmaite funkcje, ale wykorzystujemy je przede wszystkim, aby umożliwić Ci dostęp do Serwisów i ułatwić Ci korzystanie z naszych usług.

10.2. Używamy plików cookie (oraz podobnych technologii) również w celach analitycznych i marketingowych, jednak wyłącznie wtedy, gdy wyrazisz na to zgodę po wejściu do jednego z naszych Serwisów. Zgodę tę można wycofać w każdym momencie za pomocą przycisku „PREFERENCJE COOKIES”, znajdującego się w każdym z naszych Serwisów.

10.3. Pliki cookie dzieli się na stałe i sesyjne – w zależności od tego, jak długo są przechowywane, oraz na niezbędne i opcjonalne – w zależności od celów, dla których są wykorzystywane.

STAŁE I SESYJNE PLIKI COOKIE

RODZAJOPIS
Sesyjne pliki cookieNiektóre cookies są plikami tymczasowymi, przechowywanymi do czasu wylogowania, opuszczenia strony lub wyłączenia przeglądarki internetowej. Tego rodzaju cookies pomagają Administratorowi analizować ruch sieciowy, umożliwiają identyfikację i rozwiązywanie problemów technicznych oraz łatwiejsze poruszanie się po danym Serwisie.
“Stałe” pliki cookie“Stałe” pliki cookie przechowywane są przez czas określony w ich parametrach lub do czasu usunięcia ich przez użytkownika. Pomagają Administratorowi zapamiętać ustawienia i preferencje użytkownika, aby uczynić jego kolejną wizytę wygodniejszą (np. nie będzie musiał ponownie wpisywać danych logowania).

NIEZBĘDNE I OPCJONALNE PLIKI COOKIE

RODZAJOPIS
Niezbędne pliki cookieTe pliki cookie są instalowane, aby zapewnić dostęp do danego Serwisu i jego podstawowych funkcji, nie wymagają zatem zgody użytkownika. Bez niezbędnych plików cookie Administrator nie mógłby świadczyć użytkownikowi usług w ramach danego Serwisu.
Opcjonalne pliki cookieZ tych cookies Administrator korzysta wyłącznie wtedy, gdy użytkownik się na to zgodzi. Mogą one służyć np. do realizacji celów analitycznych i reklamowych Administratora.

ZAUFANI PARTNERZY ADMINISTRATORA

10.4. W Serwisie wykorzystywane są pliki cookie Administratora oraz jego zaufanych partnerów. Na bannerze cookies można znaleźć informacje o zaufanych partnerach Administratora. Szczegółowe informacje o tym, jak przetwarzają oni dane Użytkownika, można znaleźć w ich politykach prywatności.

RODZAJOPIS
Dostawcy usług analitycznychAdministrator współpracuje z dostawcami usług i narzędzi analitycznych, np. Google Analytics, aby lepiej zrozumieć, jak działa Strona.

ZARZĄDZANIE USTAWIENIAMI COOKIES

10.5. Możesz zarządzać ustawieniami dotyczącymi plików cookie za pomocą bannera cookies. Administrator udostępnia Ci Serwis zgodnie z tymi ustawieniami. Banner cookies pozwala Ci:

  • 10.5.1. pozyskać szczegółowe informacje na temat plików cookie, które Administrator wykorzystuje w Serwisie, oraz na temat zaufanych partnerów Administratora;
  • 10.5.2. wyrazić lub wycofać zgodę na wykorzystanie opcjonalnych plików cookie przez Administratora i jego zaufanych partnerów.

10.6. Banner cookies wyświetla się, gdy po raz pierwszy odwiedzasz Serwis, i zapamiętuje Twoje zgody. Możesz w każdej chwili wprowadzić zmiany w swoich ustawieniach za pomocą przycisku “PREFERENCJE COOKIES”, znajdującego się w stopce Serwisu.

10.7. Możesz zarządzać plikami cookie również przez zmianę ustawień przeglądarki. Szczegółowe informacje na ten temat możesz znaleźć pod poniższymi linkami.

PRZEGLĄDARKALINK
Internet Explorerhttps://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Microsoft Edgehttps://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-w-przegl%C4%85darce-microsoft-edge-63947406-40ac-c3b8-57b9-2a946a29ae09
Mozilla Firefoxhttp://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Google Chromehttp://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Operahttp://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
Safarihttps://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en-GB

10.8. Niektóre pliki cookie są niezbędne do funkcjonowania Serwisu, dlatego zmiana ustawień przeglądarki może sprawić, że część usług nie będzie działać poprawnie, a nawet uniemożliwić Ci korzystanie ze Strony.